همشهری آنلاین: رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با اشاره به تصادف دیروز اتوبوس درون شهری و کشته شدن تعدادی از شهروندان گفت: ما باید قبل از بروز این اتفاقات می‌بایست پیشگیری کنیم.

جلسه شورای شهر تهران

به گزارش فارس، اعضای شورای شهر تهران در جلسه شصت و یکمین و پس از گزارش حادثه واژگونی اتوبوس مسافربری شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه توسط سیدجعفر تشکری‌هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهارات خود را در خصوص این اتفاق مطرح کردند.

احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس مسافربری اظهار داشت: متأسفانه در این حادثه جانکاه 8 نفر از شهروندان که 6 نفر خانم و یک نفر دختر 13 ساله بود جانشان را از دست دادند که ای کاش امروز در شورا و شهرداری عزای عمومی اعلام می‌کردیم.

وی تصریح کرد: قطعا اگر یکی از این فوت‌شدگان بستگان ما بود حال و هوای امروز شورا به گونه دیگری بود و ما باید قبل از بروز این اتفاقات می‌بایست پیشگیری کنیم.

وی ادامه داد: موضوعاتی که در اینجا مطرح است بی‌مبالاتی شرکت سازنده اتوبوس (شرکت عقاب‌افشان) بوده است به طوری که این شرکت در سال‌های اخیر با تولیدات خود اتفاقات زیادی را برای تهران و سایر شهرها رقم زده است و تعدادی از هموطنان ما جان خود را از دست داده‌اند.

دنیامالی اضافه کرد: قطعا اشکالاتی در ساخت و استانداردهای ایمنی اتوبوس‌های اسکانیا وجود دارد که این نوع تصادفات رخ می‌دهد.

دنیامالی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم شورا مصوبه‌ای را برای تسلی بازماندگان و کمک به آسیب‌دیدگان در دستور کار خود قرار دهد.

شرکت اسکانیا پاسخگو باشد

در ادامه جلسه الهه راستگو عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با ابراز تأسف از حادثه اخیر در بزرگراه آزادگان اظهار داشت:‌ این حادثه تأسف همه شهروندان و مدیران شهری را برانگیخت و این در حالی است که فوت‌شدگان و مجروحان عمدتا از کارگران و زحمت‌کشان بوده‌اند.

وی تصریح کرد: اگرچه امروز روز ملی شوراها بود اما ما هیچ جشنی را برگزار نکردیم و دلیل آن هم رخ دادن حادثه اخیر در بزرگراه آزادگان و فوت شهروندان بود.

راستگو خاطرنشان کرد: اتوبوس واژگون شده از آن دست اتوبوس‌هایی است که شرکت اسکانیا تولید می‌کند و در واقع باید شرکت اسکانیا و سازمان استاندارد پاسخگو باشند.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در ادامه سخنان خود به برخی از سوالات از معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اشاره کرد و گفت:‌سوالات متعددی مطرح می‌شود که از آن جمله می‌توان به دلیل استفاده از این اتوبوس‌‌ها توسط شهرداری اشاره کرد.

راستگو افزود:‌برای جلوگیری از تکرار این تصادفات در آینده چه اقداماتی خواهد شد و چه تضمینی وجود دارد که اینگونه اتفاقات در تهران دیگر رخ ندهد.

33 درصد ناوگان ما فرسوده است

 مرتضی طلایی نایب‌رئیس شورای شهر تهران نیز با ابراز تأسف و تأثر از حادثه اخیر در بزرگراه آزادگان و فوت شهروندان اظهار داشت: عموم مردم از این حادثه ناراحت هستند و جا دارد از همه کسانی که در روز گذشته در امدادرسانی به این مصدومان کمک کردند تشکر کنم.

وی با بیان این جمله که همه ما مقصریم، گفت: این تنها جمله‌ای است که به نوعی می‌توان پاسخ اولیه را به مردم داد و ضمن اینکه 33 درصد از ناوگان ما فرسوده شده‌ است.

طلایی با طرح این پرسش که آیا با وجود این ناوگان فرسوده می‌توان کار کرد، گفت: بنده به عنوان عضوی از شورای شهر عرض می‌کنم شهرداری تهران قطعا بدون هیچ اغماضی در خصوص وظایف خود و در برخورد قاطع با متخلفان در بخش مربوطه از جمله شرکت اسکانیا برخورد خواهد کرد.

کد خبر 257815
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز